Obecnie niewielu klientów decyduje się płacić za usługi i towary gotówką. Posiadanie własnego terminala w punktach handlowych czy gabinetach medycznych stało się więc niemal nieodzowne. Najważniejszą korzyścią płynącą z tego typu rozwiązania jest przede wszystkim zachowanie higieny płatności. Na banknotach często bowiem gromadzą się bakterie i wirusy, a ich przenoszenia można uniknąć, pozostając przy metodzie bezgotówkowej. Służą temu nowoczesne i niezwykle wygodne w użytku terminale, które umożliwiają nie tylko szybką i łatwą płatność, ale także stały wgląd w historię transakcji. Większość z nich posiada też opcję caschback, unieważnienia płatności oraz eksportu danych do arkusza kalkulacyjnego.
Darmowy terminal dla przedsiębiorstw — program „Polska bezgotówkowa”
Wraz z wejściem w życie reformy dotyczącej systemu kasowego w Polsce, która miała na celu zwiększenie kontroli podatkowej, pojawiły się również programy wsparcia dla przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na wprowadzenie płatności bezgotówkowych w swojej firmie. Do najpopularniejszych zaliczyć można „Bezgotówkową Polskę”. Terminal eService dla firmy to urządzenie, które łączy się z bankiem za pośrednictwem centrum autoryzacyjnego. W Polsce działa kilkanaście podmiotów będących operatorem płatności bezgotówkowych, gwarantując tym samym pełne bezpieczeństwo wszystkich przeprowadzanych transakcji. Jedna z największych zalet korzystania z tego typu urządzeń jest ich prosta obsługa. Dodatkowo istnieje możliwość skorzystania z darmowego przeszkolenia w zakresie obsługi sprzętu, dzięki czemu będą w stanie używać go osoby w każdym wieku i o różnym poziomie umiejętności technicznych. Terminale można ulokować także w mobilnych punktach sprzedaży w terenie. Tę opcję docenią zwłaszcza przedsiębiorcy nieposiadający stałej siedziby prowadzenia działalności — tyczy się to nie tylko handlowców, ale także agentów ubezpieczeniowych, kurierów i właścicieli punktów gastronomicznych zapewniających klientom dostawę.
Komfortowy mobilny terminal do gabinetu dla lekarza
Główną motywacją dla wprowadzenia terminali płatniczych w gabinetach specjalistycznych z pewnością były odgórne rozporządzenia rządowe. Wszyscy lekarze i stomatolodzy mają obecnie obowiązek posiadania kas fiskalnych. Nowoczesny mobilny terminal dla lekarza to znaczne ułatwienie zarówno dla osoby poddawanej leczeniu, jak i samego specjalisty. Przy prowadzeniu prywatnej praktyki dentystycznej często zdarza się bowiem, że kwota wizyty przekroczy sumę przygotowaną wcześniej przez pacjenta. W tej sytuacji najlepszym ratunkiem jest skorzystanie z płatności bezgotówkowej. Taka opcja jest również bardziej praktyczna, ponieważ nie wymusza konieczności przechowywania przez lekarza pieniędzy, czy wydawania reszty. Kasa z terminalem rozwiązuje też kwestię monitorowania transakcji. Dzięki dostępowi do panelu obsługi urządzenia możliwe jest stałe doglądanie przychodów, co ułatwia z kolei prowadzenie księgowości. Oszczędza to w tym przypadku także czas i środki finansowe, które pochłaniały tradycyjne czynności rozliczeniowe.
Wielofunkcyjny terminal eService — wygoda dla firmy
Przedsiębiorcy posiadający stanowisko sprzedażowe wyposażone w zintegrowane urządzenie do płatności kartą wiele zyskują. Przede wszystkim przyciągają do siebie klientów, którzy nie chcą płacić gotówką. Wypłacanie i noszenie banknotów jest bowiem dla wielu osób czasochłonne i problematyczne. Znacznie wygodniejszą metodą są płatności mobilne — zarówno przy użyciu karty, jak i telefonu lub generowanego kodu BLIK. Przynoszą one znaczną poprawę zysków i zwiększają konkurencyjność prowadzonego biznesu niezależnie od branży. Umożliwiają to takie urządzenia, jak np. nowoczesny terminal eService do przedsiębiorstw. Można zainstalować go w punktach handlowo-usługowych, które posiadają dostęp do źródła energii oraz łącze internetowe, choć nie jest to czynnik determinujący takie rozwiązanie. Jeśli miejsce nie spełnia powyższych warunków, to dwa wydajne akumulatory z powodzeniem wytrzymają do następnego ładowania, a połączenie z Internetem zapewni GPS. O wygodzie korzystania z mobilnego terminala świadczy również fakt, że płatność realizowana jest szybko, a potwierdzenie od razu widnieje w historii rachunku bankowego klienta, co z kolei zapobiega błędom w płatnościach.